fredag 2 juni 2023

Road block


Alla mina syrrors ungar har jag släpat med
till Lunda när jag varit barnvakt.




Tycker du det här ser ut som ett "stavningsfel".?
-Nä men oj jag ristade visst fel ?!?
Sen kan man "undra" varför detta "stavfel" finns
 på 4 andra stenar på samma ställe.
-Öhh ja men Åsmund Karlsson ristade fel 
så då gör jag det med ?!?!

Utvecklingen av "runstenstudier "stannade för 500 år sedan
då man skapade ett "runsvensk alfabet" som används än idag
med förklaringar om alla fel som ristaren begått då ni inte
kan tolka det .
Fonetik och långsökta grammatiska utläggningar är
mera intressant än vad som faktiskt står på stenen.




Sprickorna blir större och större.





Jag har "betat" av stensättningar och rösen uppe vid Lagga men
det kommer jag inte under några som helst omständigheter
från Atlantis kanske tar sig dit och kissar på platsen som 
dom brukar göra med förklaring att det är en hälsning.
Inte fan sätter man sig och kissar på ett gravfält,
jag borde reagerat på det då jag beskådade detta för
några år sedan.Respektlös som allt annat inom
denna sjuka värld av "kultplatser",magi och
det urmjölkade ordet "energi" .