fredag 30 december 2022

Stenstudier


Bilden tagen 2015.
Det var något som" störde redan då.."
U375



Jag följer linjerna..och försöker se hur "runologen"
fyllt i färgen..







Den här "tolkningen" är lika
 korkad som u258 vid Fresta..
Men jag är varken en "expert " "eller" runolog"..
Jag har bara ritat av alla stenar i Uppland 
undra hur många "experter" som gjort det..

Om du ritar av iallafall 200 runstenar
borde du hamna i mina funderingar..
och allafall bli förbannad..



Sen går man och tittar på alla stenar som ligger runt murarna
vid kyrkorna..
Stora stenar..

Men det är inget "märkvärdigt" alls..
Man kan ju bara undra vart alla "stenar" stod innan ..
Med tanke på alla förstörda gravfält överallt..

Imorgon fyller jag år och det ska firas i vanlig ordning
vid Broborg där jag sitter i mitt röse med tomtebloss
och kompass..
Tills mamma tycker jag ska komma hem..