lördag 6 oktober 2018

Snåttsta Markim


Fri sikt till Vaxtuna härifrån


Runritsning u331

Förklaring att det är "Inga" som låtit sig göra denna ristning.
Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om detta eller varför
min teori är något helt annat än seklernas
"ristade eller kristade"  som våra runologiska experter
vill få det till.
Kanske för jag åker runt så mycket som jag gör,
eller ritar av dom så som jag gör..
Varför har "Inga" valt just den här ornamentiken då?




"Raä tar verkligen hand om våra fornminnen..."




(Från min "stenopedia" låda )

Att kånka omkring med Upplands Runinskrifter i ryggsäcken blir
ju några kilo så jag har  istället ritat av alla runstenar och
gjort som en kortlek med dom.
Har även gjort en kortlek med stjärnkonstellationer
som jag har vid hällrisningsplatser.
Och en med alla gravfält och var dom ligger ifall
jag kommer på något när jag är ute..
Fiffigt inte sant?
Olof Rudbeck och Johannes Bureus är naturligtvis med i lådan..