måndag 21 december 2015

Minnesmärke Traneberg


Jag hamnade härom veckan i Traneberg då jag som vanligt hade
kört fel.Men sådana brister tar jag nu med ro då jag på ett eller annat sätt kommer hem
samt får se nya trakter som leder till nya svar och resultat..


som vanligt är alltid kameran,ipaden och anteckningsblocket alltid med.


Den här sk medeltida inristningen var i kanten i backen vid en huslänga.
Jag tog en sväng bakom även varpå poletten trillade ner ytterligare..
Såg i ögonvrån en tornspira längre upp vilket visade sig vara Tranebergskolan..


Tranebergskolan på bilden alltså

Magnifik utsikt över motorvägen..


Tänk fort ...


Hur var det nu med det där stora bokbålet av gamla pergament och manuscript
som beordrades av Olof "Skötkonung" 1001 ??






På 1600 talet fanns inte dinosarier...
Undra vad mer som inte fanns..