måndag 21 december 2015

Martinus Aschaneus


Nu läser jag allt som innehåller Martinus Aschaneus..
Alla böcker han haft i sin boksamling,Vilka han umgicks med,alla sk "prästmöten",
biskopar,vad som skedde hör i norden under hans tid..vilka som styrde landet.
Jag åker till alla hans" ställen " är mycket.".dagligen" vid Eds kyrka och område även inne i skogarna,Åker dagligen även till Hammarby,alla sk runstenar han varit vid,gamla gravfält,rubbet..
Jag vrider och vänder på allt..Nu har jag inte varit uppe i taknocken i Hammarby kyrka men jag kom äntligen in i den förra helgen och det var som jag trodde...
Jag vrider och vänder på dom gamla papprerna,ändrar ljusättning,
kollar bläcket,följer hans snirkliga handstil.


Har han stått här?..Den skurken..
Hammarby kyrka..


"Upptäckter består i att se det som alla har sett,
och tänka det som ingen har tänkt"


Men det är inget märkligt med det.
Det enda ni behöver göra är att se er omkring


Och jag ska säga er att..Kyrkorna har funnits längre här i Norden
'dom är inte byggda till kristendomens gudomliga ära.
Dom har bara trollat bort det och sedan år efter år tjatat och inpräntat
deras ihopkokade lögner till vad det är idag.
Man bygger inte 97 kyrkor på Gotland ,jag har varit i 24 st där..
Sammanlagt har jag beskådat 92 st sedan jag började med detta i mars..