lördag 19 december 2015

Den kollektiva klokheten...


Nu ska jag förklara vad det är som ni ser och inte ser..
Först och främst är detta bilden av en sk runsten som vi ofta ser idag i nån
uppdaterad historiskt verk..Är det allt?
1000 tals år av våra forna förfäder och dom sk runstenarna är det vi har kvar..
Naturligtvis INTE..Men för att lära sig så måste man utgå ifrån alla perspektiv..

Nu är det så att jag fotar alla vinklar..Samt tittar hur området ser ut..
Vad som finns omkring..Samt går i burkar och åkerholmar,kollar gamla grunder..osv..
Inte bara en gång..Och inte bara ett kort så här..


Så har vi baksidan varpå jag såg kullarna på andra sidan vägen..
Dom tar vi om en stund..klart jag åkte dit idag med..


Lite längre ner i backen..


Min tur...


Baksidan.
"Vår tillvaro är kort och blott synlig för oss några år eller hvad som följer
efter det är fördolt för våra dödliga ögon.
Om nu den nya religionen giver oss någon undervisning om dessa viktiga ting
så måste den vara värd våran uppmärksamhet"