onsdag 11 november 2015

Naturbildningsliknande fornlämning?


Birgittas Sten/Naturföremål bildning med tradition
Flyttblock 4,25*3,5 m och 22m h.
Blocket slutar i ca 45 vinkelmot Ö
Trappliknande bildning
"trappan" höjer sig stenen ca 0.75 i rätvinkel mot trappan
så att den bildar som ett armstöd
Sedan står det random rappakalja om att Det skulle vara nån ihuggen text som
FÖRTRÖSTA PÅ HERREN!!
Och att den heliga Birgitta skulle predikat här ..



När man väl ser vad historikerna och forskarna inte ser
samt litar på sin egen förmåga samt att våga se själv och tänka själv att
det är något annat än" hedniska" ritualer som pågått i norden så ..
Denna magnifika uthugga stentrappa i ett flyttblock upptäckte jag
tidigt i våras av en slump.
Varje gång jag ska handla hönsmat stannar jag alltid här och går ett varv runt..
Samt tar nån blå pil ur fornfyndsappen..

Det tog mig nästan 2 dagar att få bort allt skit ,kvistar och grenar..


Våra forna förfäder visste väl hur en sten ska formas..
Dekoreras och målas..


Den här stenen har jag fotat i alla väder dygnet runt..
Samt ljusättningar,och i mitt ritprogramm..
Stentrappan ligger mitt på ett sk gammalt gravfält.
Stora korsningen till Odensala,vidbo,uppsala ligger nedanför kullarna.
Tänk för fan själv lite..