lördag 21 november 2015

Gotland


2500 bilder är lite att gå igenom från min
lilla Gotlands resa
En av dom 24 kyrkorna som beskådades var Bunge..


Gå inte på mattan Stod det på skylten..
Sånt gör mig vansinnig..


Den här lilla pjäsen gick jag tydligen igång på
enligt mina anteckningar..
Här är några av bilderna jag tog..


Ett projekt..
Jag letade förut efter en ultraviolett belysningslampa
men det behöver jag inte  nu..


Ett sk vägkors efter Rute kyrka
har jag för mig..


Martebo kyrka  en härlig liten skulptur..


Jo jag går även upp i taknocken om det finns möjlighet..
Det här var i Rute kyrka..




Tydligen så kan dörren upp gå i baklås..
Vilket jag undslapp ,Däremot var det en aning
besvärligt att ta sig opp då det var stora hål i trappan osv..


Dom här var en överaskning att se då mina inplanerade kyrkor
blev dom jag såg längst vägen..
Stackars min mor ska ni veta..
Hon har tålamod hon..





Nu har jag alltså 74 kyrkor kvar på Gotland till nästa sommar..
Game on..