onsdag 4 oktober 2023

 Dagens  så kallade mediala förmågor är 
verkligen utan några större googleklick
 det som på ren svenska kallas
för intelligensbefriade.
Men jag vet att det blir så med ålderns rätt 
men det  som stör mig är att ni helt utan
 moral ,förnuft 
och skrupler är så självgoda "experter" 
att ni fallerar på eran egen agenda.
Jag antar att frestelsen blir för stor 
när pengarna rullar in .

Jag tvivlar starkt på att någon "medial förmåga" 
med sina lättförtjänta pengar tänker på
slaget vid brunkeberg när dom går och shoppar
i gallerian.
Alla tusentals döda och skadade som låg 
där.
-Nej här finns inga "dåliga eneriger" minsann.

Ett annat ironiskt exempel är när deras "utflykter"
utan svenska kyrkans annande  ?
Då kyrkan är gratis för besökande
tar dessa medium betalt rakt i deras
egna ficka.
Men här pratas det inte om alla stackars människor
som genom seklernas gång stått i stupstocken ,
dom vidriga gatloppen eller massgravarna efter
olika kolera och pestepedemier..
Nej nej här är det "drakenergier,leylines,ufo fönster
och fantastiskt helande ljusklot" blabla..

Nu är ni så giriga att ni måste ta till 
naturvetenskapliga termer i era fantasier

Alltså vad fan ? 

Dagens spirituella rörelse är en sekt 
vars enda syfte är att tjänna pengar.
All så kallad kunskap är snodd
och utnyttjad efter deras "bästa förmåga"
att försöka sälja det och förkunna det
som deras egen kunskap.
Det gör mig äcklad rent ut sagt.

Jag är ingen bitter människa trots
mina diagnoser,hjärtesorg osv.
Jag behöver ingen 
jävla "uppstigen mästare"
som ska "Läka mina energifält",
för mig räcker en tur i skogen ifall 
jag skulle vara ledsen.

Eller att kunna ge grannen en hel 
korg med grönsaker som jag odlat själv.
Fatta lyckan att kunna gå till
min 81 åriga granne med en
nyskördad kronärtskocka .

Eller att äta kräfter med min pappa och
svåger en helt vanlig onsdagkväll.

Eller den förnöjsamhet när hönshuset
är städat och alla mina älskade 
hönor haft en bra dag i trädgården 

Eran "nya tidsålder" är snart förbi
och likaså eran "kunskap".

Jag är fortforande ganska "sur "på dessa
idioter,det verkar inte ge med sig den
här gången varpå mina
stenstudier är lagda åt sidan i denna
vendetta jag har med dessa
kärleksfulla förmågor från Atlantis.