torsdag 12 oktober 2023

Harmoniexpo


Det här är mina "uppstigna mästare",
dom är dock ej från Atlantis eller 
galaktiska federatioinen.

Trots mina diagnoser som ställer till 
en massa problem för mig eller biverkningarna
av medicinerna eller hur nattsvart allt kan bli
ska hönsen skötas.
Hur dåligt jag än mår,hur deprimerad jag än är
eller om jag är inne i en "period" ska
hönsen skötas.

Dom slutar aldrig att förvåna mig
efter 14 år.
Jag har ingen teve eller använder mig av
sociala medier överhuvudtaget.

Vill jag se ett avsnitt av "Glamor" så
sätter jag mig i hönshuset.
Vill jag få "feedback" eller nån åsikt 
sätter jag mig och läser högt 
i hönshuset iallafall tills Dolores 
börjar kackla eller Junior fått nog.

(Dolores andra hönan på bänken och
Junior vita tuppen på andra pinnen,
han är en riktigt rolig tupp)

Vill jag ha" uppmärksamhet" brukar det räcka
med sallad eller något annat grönt så har
jag hela rövarbandet runt mig.

Och om jag verkligen är ledsen
då sätter jag mig ner så kommer Ronja
(första pinnen tredje damen från höger)
och hoppar upp i knät sen måste jag sitta
där tills hon är nöjd.)


Peggy med hennes kyckling Petra

Om jag inte varit så folkilsk hade jag bjudit in er
en dag till mitt hönshus eller trädgård  helt gratis.
Jag skulle gladeligen släpat med er till mina platser
och runstenar helt gratis det med.
Men då intresset för runstenar och gravfält utnyttjas
av er "spirituella förmågor" i brist på egen kunskap
och girighet kommer det aldrig mer att hända.
Nu är jag på min vakt och väl förbered ifall
ni skulle försöka igen.

En dag i hönshuset slår era "kraftfulla healing metoder"
det ni förkunnar är bara en samling ordmassa ni inte
ens kan klara av att leverera .
Jag tycker nästan synd om er men mer  om dom
ni lurar av pengar på.