onsdag 8 juni 2022

Broåsen


Ca 2 mil från Ullared ligger detta gravfält 
som jag längtat efter att få beskåda.
Imorse medans mamma shoppade loss drog jag hit..


Det regnade och blåste hårt men jag traskade på upp och ner
fram och tillbaka ,tror jag fotade varenda sten här..
(jag spårade ur lite)






Mellan högarna på åskrönet är det runda stensättningar,
samt en treudd såklart..


I mitten ligger den sk "Götriks ring" den är verkligen imponerande
då stenarna här måste väga en hel del...




Och treudden som var lite svår att se.
Om jag inte visste att den låg här hade jag kanske missat den..


Nån km ifrån Broåsen stod denna skylt längst vägen..
Om jag inte hade varit så blåfrusen och genomblöt,
visserligen har det inte stoppat mig tidigare men idag
orkade jag faktiskt inte.
Vilket jag ångrar djupt..