söndag 15 december 2019

Husby-Långhundra Vallbyåsen


Finfin regnbåge över Vaxtuna idag..


Jag har varit på åsen idag,
invigt mina nya sk pekare..
Sen ville jag se hur en av stenarna måde då
det regnat så enormt mycket och stenen ifråga har gått sönder..
Men han stod kvar..puh..



Jag har ingen aning eller erfarenhet om hur man 
ska använda dessa pekare men varför inte.
Det blev väldigt märkliga resultat ,
ska prova vid Lunda,Kvarnbo i Uppsala och några andra ställen
för att se vad som händer där..


Stenen står iallafall kvar tills vidare..
Det här är en relativt stor sten som fortsätter en meter ner från
markytan..
Den enda logiska som orsakat detta som jag kan komma på är att
nån ko stått och kliat sig varpå trycket blev för stort och
därav skadan..


Framsidan...
Stenen är den tredje i raden..



Här kan ni se hur den såg ut i Augusti innan skadan...



Sen har jag plockat upp skräp som legat här och där.
Det här är ingen soptipp..







Tagit ut några kardinalpunkter jag missat..
Lättare när man ska mätta upp hela åsen hemma i stugan..





En bra dag på åsen...