lördag 3 augusti 2019

Vallby,Husby-Långhundra


Idag hade jag med mig en god vän till min ås.
En "som vet",sådant jag inte kan se ser hon och
vice verca..Nya teorier och funderingar har satts i rullning..


Alla stenar och dess former skriver jag upp i ett slags 
matematiskt system jag "hittat på",istället för att bara 
-Ja det står några stenar här lite huller och buller...
Därav kan jag "koppla ihop" stenarna ,riktningarna och
 hur den står på just denna plats till andra platser där
 liknande stenar står som jag kan känna igen..
Oerhört intressant ,speciellt om man gillar
matematik,geometri,astronomiska observationer,
snygga raka linjer i specifika avstånd..
Det är lite mer än "mystiskt kultcentrum"..

Man kan väl säga att jag tagit utrycket "crazy person" 
till en helt "ny nivå.."



Tänk så här..
Om man nu har anlagt ett sådant här gigantiskt stort "gravfält" på
en ås mitt i det gamla Uppland med alla dessa geometriska 
stensättningar i sådana specifika riktningar,storlekar,former på stenarna
osv..Och ifall det nu har varit nån "kult" tex "månkult" "solkult" 
så borde även stenarna ha ställt i observationer från dessa under
den tiden som man använde platsen..?
Varav om detta nu är fallet borde man kunna hitta den
matematiska uträkning som gjorts när stenarna placerades här?