fredag 4 januari 2019

Anjou


Mange brukade alltid säga till mig
-Ockhams razor Maria glöm inte det.

Jag kan inte se "magi,mystik,eller oförklarliga fenomen"
allt har ett syfte men hur,var och varför...
Så man får prova sig fram vilket jag gör på alla sätt och vis.
Nu är jag rätt hårt insnöad i sk "dold geometri" eller
geometri för övrigt då jag inte haft kunskap i detta tills nu ,eller 
satt in det i det gamla landskapet.

Så jag mäter avstånden emellan kyrkorna tex,
varpå det hela blev ganska solklart vilken roll
Lunda haft..


Sen kan man "utveckla" det hela ännu mera om man nu
som jag tycker det är kul eller vill ha en logisk vettig förklaring
på saker och ting.


Kyrkornas placering med Lunda i mitten tex..
Har även lagt in Enköping och Uppsala...
Väldigt intressant..
Sen kan jag lägga in resten,sk "kultplatser",
"fornborgar" "gmla storgårdar""kungshögar" 
och mina gravfält som alltid
ligger i NNÖ-SSV eller NNV-SSÖ..