tisdag 19 juni 2018

Runsa


Det händer märkliga saker,sådant jag inte tror på
men likt förbannat "uppenbar" sig  för mig om och 
om igen.Sedan att det finns förklaringar till det hela
har gjort mig lite rädd men jag kan inte "vifta bort" det
med tanke på dom platserna jag
åker till om och om igen.
Idag åkte jag helt otippat och oplanerat till Runsa,
hade knappast "vägarna förbi" men  i det soliga
stormvädret så hamnade jag här endå..


14:14


En av Sveriges största "skeppsättningar" 
och här av alla ställen, varför detta läge ? 
Berget ligger precis bakom stävstenen,
varför har man anlagt ett "gravfält" här.
Precis nedanför berget ?
Oavsett varför så är det iallafall ganska solklart
att dom som gjort detta haft kunskaper i både 
matematik,geometri,lyfta stora
"klumpstenar i exakta positioner" samt haft med sig 
detta "stenresande" ifrån andra ställen i Sverige..
Vad för nätverk har denna ingått i?
Badelunda har ju en stor hög framför sig..
Nässja har ju visserligen en sjö nån km ifrån 
men andra märkliga
stensättningar runtomkring..
Man blir en aning fundersam..
Vilken "skeppsättning" byggdes först då?
Ales stenar,Blomsholm,eller Runsa?


Frejas första besök här,hon hoppade runt och på stenarna
som sin tokiga matte..=)
Olof Rudbeck var inte med på noterna
(min Malteser)


Jag är öppen för alla teorier,alla utom Amen.
Men att sitta och gissa eller spekulera  tycker jag är
oerhört respektlöst emot dom som gjort detta.
Kunskapen ligger här så varför inte ta reda på den..