onsdag 14 februari 2018

Tiden före...


Då ska vi se sa den blinde..


Vi har 2 "skepp" med 8 streck i båten.
Om vi nu ska tänka lite längre än "skepp" så 
är detta för mig en solklar sk lunarisol kalender.
Det man måste ha i tanke är att gyllental inte existerade
 på hällarna  det var ett påfund ifrån kyrkan.

Alltså i en lunari sol kalender finns en variant som löper
över en 8 års period innehållandes 3 år med 13 månader
och 5 år med 12 månader..
Jag vet det är en aning snurrig detta men jag ser ingen
mer logisk förklaring då dessa streck på båtarna
återkommer om och om igen..
Vi fortsätter..


Vi  har 2 båtar med 5 streck vardera, samt den 
3dje båten som innehåller några till streck men med
ett tydligt glapp där dessa 5 streck står tätare..
Alltså 3 5 års perioder..


Sen har vi 2 båtar med 12 streck i ,här blir det intressantare då
jag har en ide om hur man ska ta reda på vilken period i cykeln 
detta skulle varit inknackat genom att få fram 
när månen varit i samma läge under ett visst antal år.
Lite som man räknade "gyllental" förr..


Då har vi alltså 2 båtar med 8 streck
2 båtar med 12 streck
och 2 båtar med 5 streck samt 5 streck i andra 
båten med 12 streck som 
sitter i en klunga ..


Det här förbryllar mig då vi har en båt med 9 streck samt
den översta båten med 4 på ena sidan och 10 på andra
Jag tänker mig något som 10 siderska månader i 4 kvartal ? 
Eller 4 kvartal och sedan vilket månår det är på cykeln..


 Skeppen är inte knackade av slumpen hur gärna ni än 
vill få det till det.
Det är samma system och struktur överallt ,samma
siffror på skeppen överallt.
Och jag ska ta reda på vad det är..