fredag 2 februari 2018


Jag ska försöka förklara för er vad jag menar..

Här i Norden har man haft en annan tidräkning än den gregorianska
eller den julianska kalendern.
Man har gått efter olika cykler räknat efter sk månmånader

Jag har roat mig med att räkna streck på "hällristningskeppen",
samt kollat in alla symboler runtomkring.
Sen har jag naturligtvis kollat igenom runstavar och 
dess markeringar för olika dagar.
På lappländska runstavar finns det några som stämmer bra överens med
en del som finns på sk skeppsristningar om man är lite observant.
(jag har sk fotogeniskt minne när det kommer till detaljer)

Jag kan inte bara titta på en sk hällristning och utgå ifrån att det bara
är en massa "forntida klotter" då man inte kan komma med någon
annan förklaring än detta idag.Det är ren idioti.

Hur som helst så är det samma återkommande siffror på skeppen
vilket knappast har med hur många 
"gubbar ledungen kunde förse kungen med."

Så jag tror jag fått fram en logisk förklaring som jag känner kan 
hedra mina forna förfäder och deras enorma kunskap dom 
knackade in i bergshällarna.

Jag kan alltså med min teori räkna ut vilken tidsepok vi har att göra med
genom att gå efter den gamla tidräkningen baserat på
olika cykler.Om jag kan få fram vilken cykel det är tex siderisk 
så kan jag även se vilket år/månad man knackat in och även sk
skottår med extramånader.

Sen räknar jag inte med något som helst som har att göra med
katolska kyrkan..Inget..varken helgon eller biskopsfirande.