söndag 18 juni 2017

Disco Inferno

Jo mina vänner.
Nu har jag kommit på en oerhört logisk förklaring
till varför alla gravfält i Uppland har detta upplägg
med runda,kvadratiska,triangulära,fyrkantiga,treuddar,småhögar
i olika dimensioner osv.
Men det är mycket matematik och mätning just nu.
Jag använder mig av sk "mundai astrologi" vilket gör det
hela oerhört enkelt att både datera och fastställa när dessa
ställen anlades.
Det är inte så svårt faktiskt att tänka lite längre än amen,
Folket som jag fått fram på mina stenar liknar Skytiska folkslaget
och Herulerna (ni vet Valsgärde och Tensta)

Det som jag fått fram genom mina exakta mätningar på
diverse ställen är tex.
"Domaringen" på gränsen mellan Lunda och Viby/Vaxtuna är
för det första en fyrkant,sen om man är lite nogrannare och räknar
avstånden så får man fram en fantastisk sk matematisk form som idag
kallas för pythagoras theorem..seriöst alltså.

Lundas bautastenar som står i sådan prydlig rad vid Ängsbyvadet
har placerats efter den nordliga breddgradens fixstjärnor.
Alltså lokalt,och ej efter den påhittade införda gregorianska kalendern
eller Julianska för den delen .
Dessa stenar är satta lång före eran religion kom in och förstörde
hela Uppland.

Runsa skeppsättning den tredje största i Sverige alltså.
Den är placerad i specifika avstånd som för mig är totalt vansinigt
att dom sk forskarna och historikerna inte varit kapabla till att fatta
måttbandet utan hellre ägnat sig åt skrivbordsfantasier när Upplands historia
skrevs.
Avstånden jag fått fram genom mina mätningar är 3.7.11.13.15.17
Vad tror du dessa kan "betyda"?
Primtal någon??
Nä jag kan förstå att det är för "avancerat" att tänka så långt om det Uppländska
folket som bodde här innan er.

Jag fattar inte att man idag på 2000 talet hellre ägnar sig åt
pajkastning på dagisnivå bland dom "lärda" männen,eller skriva
dessa rapporter om alla försvunna pergament /runstenar som en gånt i
tiden fanns.
Vart tror du dom tagit vägen?
Hur kan en 3 meter stor sten bara "försvinna" tror du?