lördag 28 januari 2023


(baksidan av U356)

Att åka och handla lördagsgodis med sin moster
kan tyckas "normalt" om man inte har en moster som mig ..
Och när Julia säger:-Affa (dom kallar mig det alla syrrornas ungar)
-Vi ska prata om runstenar i skolan ,blev
färden till Lunda och u356..
Jag drar alltid med nån unge någonstans när dom är här,
förra året lekte vi kurragömma vid stenarna på Vallbyåsen,
året innan hade vi piknick vid "Nordians hög" och
när det skall pratas runstenar i skolan så blev det hit..
Sen kollade jag sprickorna som börjar bli oroande många då
U356 börjar bli riktigt dålig även om "färgen" sitter kvar.


Sen är det kul att höra deras teorier och funderingar
eftersom dom inte är förstörda av samhället än..
Bästa förklaringen fick jag av Jordan förra året då
han tyckte att dom resta stenarna vid Vallbyåsen
såg ut som en stor "parkour" anläggning..
Klockrent..


Den här pjäsen står några meter på samma linje som U356
den ser ut att tippa över närsomhelst..
En tidsfråga..
Sen när syrrans unge sa-Är det inte en gubbe på den stenen..?
Blev jag glad ..



 min avritning av U356 utan runor

Sen åkte vi hem och färglade  stenen och käka godis..


"Två drakar "fanns även på en av 
Randy Savage s spektakulära kostymer..
Från wwf 1987 mot Killer Khan.."