tisdag 22 september 2020

En av mina favoritskogar som jag gillar att strossa i,här 
dyker det upp stensättningar


Den här har hittade jag senast,en fylld fyrkantig stensättning med en liten 
rest sten framför,sen finns det mindre pyramistenar utspridda om man
tittar lite nogrannare,får ta med mig mätthjulet nån dag...



Dom har röjt lite i skogarna här pga barkborrens hårda förödelse varpå jag
brukar samla granrötter till mina korgar,lätt att dra upp så att säga,
hur som helst så fortsatte jag en bit upp och vad skådar mitt vänsteröga..
Jo minsann,,den förmodade stenraden ? oerhört dramatiskt placerad oxå..


Vilken förnöjelse då jag vet vart nästa par av liknande uppsättning finns,
dom står i Syd -öst..Dom här alltså..Intressant..




Direkt efter granen där stenarna står så stupar det rejält..