söndag 23 februari 2020

Lunda gravfält


Igår var det storm,vilket betyder att en hel del träd har fällts,
därav måste jag åka till mina "domäner" för att kolla läget.
Lunda är som ni vet ett av mina absoluta favoritplatser..
Detta magnifika gravfält...







En av mina favorithögar har en stor björk ramlat.
Här kan jag sitta i timmar och fundera på vår och sommar säsongen..


Här kan ni se björken i ena kanten..


En ny ide har "slagit rot",som består i en tidskrävande och
omfattande uträkning av denna sida.
Men jag ska göra detta enbart med små "regler" för att se om 
det hela går ihop..
Kardinalriktningar,grader ska tas in vid varenda sten som står kvar,
sedan ska mina "pekare" få göra sitt "meter för meter",
om det finns "energier" som jag får höra då och då,så borde det finnas
ett system som dom anlagts i..
Alla "gravfält" i Uppland bygger på samma system,fast i olika stilar..



Därav har jag svårt att "tro" man anlagt "gravfälten" i olika "omgångar"
under seklernas lopp..
Min teori är att man anlagt allt på en gång.
Sen kanske "nya generationer" satt sin prägel men endå hållit sig till reglerna.
Idag vet ingen någonting om Upplands gravfält,annat än
"hedniska ritualer""mystiska kultplatser" osv..
Sådant trams gör mig vansinnig.



Man anlägger inte "en hög här och en där",en "fyrkantig stensättning"
här eller där osv..
Om man haft kunskapen i "energier","leylines""draklinjer""strålar",
"vattenådror",curry eller hartmanlinjer","benkersystemet"osv så
borde det finnas regler där med.
Inte bara "ja men här går en leylinje"
-Jaha? Sen då?
Vart kommer den ifrån då undrar jag..osv..




En del samlar på bilar,porslinskatter,plast smurfar eller vad det nu är,
jag samlar på gravfält..